Google AdWords

Google AdWords

  • Vill du synas bättre på Google?
  • Ha koll på att du får ut det mesta av din marknadsbudget?
  • Se till att du står ut i mängden på Google och attraherar de rätta kunderna?
  • Vara säker på att dina kampanjer utnyttjar det senaste i Googles annonsystem?

Låt Kanban Marketing sköta din annonsering på Google.  Kontakta oss gärna direkt på +46 709 16 37 65, eller läs vidare nedan.

Adwords Management Basic

Vi bygger din adwordskampanj enligt dina marknadsmål och ser till att du får optimal synlighet för din budget.

PartnerBadge-Horizontal kopiaFöljande ingår i vår bastjänst som vi kallar AdWords Management Basic:

  • Installation av AdWordskonto och koppling till Google Analytics
  • Upp till 5 annonsgrupper
    (Det vill säga du annonserar för 5 olika grupper av sökord med 5 olika annonser.)
  • Regelbunden optimering på sökord, annonscopy, klickpris och placeringar
    (Läs mer om vad optimering innebär under fliken ”Om AdWords och optimering”)
  • Månadsvis rapportering och uppföljning
Beställ vår prislista

 

Adwords Makeover

Om du själv vill ta hand om huvudparten av hanteringen så kan vi ändå hjälpa dig med punktinsatser för att du ska få ut så mycket som möjligt av ditt AdWords-konto.

Vi hjälper ofta kunder med bland annat följande saker:

  • Installation och uppstart av konto
  • Genomgång och optimering av kampanjer
  • Diagnos och lösning för annonser som slutat att visas

Vad är Google AdWords och hur fungerar det?

Google AdWords är de annonser med ljusgul bakgrund som visas längst upp och till höger när du gjort en sökning på Google. En AdWords-kampanj består av listor över relevanta sökord och ett antal textannonser. Du betalar bara när en potentiell kund klickar på annonsen och besöker din webbplats. AdWords-annonsens position är dynamisk och relaterad till ett kvalitetsvärde för varje sökord som uppdateras varje dag av Google, och kontinuerlig optimering är nödvändig för du ska få ut mesta möjliga värde av din budget.

Vad innebär optimering av kampanjerna?

Exempel på Google AdWords-annons

Kanban Marketing har hjälpt AF-borgen att optimera sina kampanjer på Google

Kanban Marketings optimering av AdWords-kampanjer innebär att vi regelbundet går in på ditt konto och följer upp hur annonserna presterar. Här är ett axplock vilka åtgärder vi gör:

  • Vi uppdaterar texterna i annonserna och testar fram de bästa texterna så att du får så många webbplatsbesök som möjligt för din budget.
  • Vi korrigerar CPC-bud (Cost per Click) så att din annons ligger på den optimala positionen avseende på antal webbplatsbesök och kostnad.
  • Vi letar fram fler sökord som är relevanta och optimerar dem som finns
  • Ibland är vissa sökord för breda och din annons visas för många sökningar som är irrelevanta, vilket gör att kvalitén på kampanjen sjunker. Baserat på statistiken i kontot ser vi då till att lägga in mer specifika sökord för att se till att annonsen bara visas på relevanta sökningar.
  • Vi anpassar tilläggen till annonserna, för att få en så attraktiv annons som möjligt som ger flesta möjliga besök till din webbplats.
1

Erfaren expertis — Våra adwordsexperter har mer än 10 års erfarenhet av AdWordskampanjer med ett stort antal kunder från olika branscher.

2

Planlagd optimering — Vi går in och optimerar din kampanj enligt ett förutbestämt schema, så att du kan alltid vara säker på att din kampanj syns så bra som möjligt.

3

Optimerat pris — Vi optimerar pris och sökord så att du betalar så lite som möjligt för annonseringen. Du tjänar i allmänhet in hela Kanban Marketings kostnad på den prisoptimering vi gör.

4

Integration med annan marknadsföring — Tack vare att vi också arbetar med marknadsföring i Sociala Medier, Sökmotoroptimering och Webbplatsoptimering, kan vi integrera din AdWords-annonsering med din övriga internetmarknadsföring.

5

Omedelbar uppsägning efter inledande period — Grundpaketet består av tre månader som är den tid vi behöver för att få upp kampanjerna till full effekt. Efter detta kan du säga upp tjänsten precis när som helst. Ett email eller telefonsamtal räcker, och efter det betalar du inte ett öre i ersättning.

6

Du äger ditt eget konto — Du äger ditt eget konto, och även om du får statistikrapporter från oss kan du när som helst gå in och kolla statistiken själv. Om du senare hellre vill sköta kampanjerna själv, kan du ta över spakarna när du önskar.

En enkel men beprövad process

Vi arbetar med en enkel process som vi optimerat under flera år för att begränsa tid och kostnad, samtidigt som vi ska kunna uppnå era mål med kampanjen så bra som möjligt. En väl utbyggd statistik och rapportering låter er också ha full inblick i annonseringen, och dess mätbara resultat.

  1. Vi börjar med att tillsammans med er gå igenom vad ni vill ha ut av er kampanj, hur er målgrupp ser ut, era konkurrenter och vad som skiljer ut er från dem. Alla data fylls i ett formulär (klicka för att se formuläret.) Vi går också igenom vilket område ni vill täcka med er kampanj, och hur stor budget ni vill satsa.
  2. Baserat på våra diskussioner bygger vi era kampanjer och optimerar dem under ett par veckor.
  3. Efter c.a 3-4 veckor får ni en rapport som vi gemensamt går igenom över telefon och utvärderar de inledande resultaten av er kampanj.
  4. Efter vår gemensamma utvärdering fortsätter vi att optimera kampanjen regelbundet efter de riktlinjer vi kommit fram till. I slutet på varje månad får ni hemskickat en rapport där ni kan kolla upp all statistik för kampanjen. Om ni valt att installera Google Analytics har ni dessutom full kontroll hur trafiken ser ut på er webbplats.
Idag kommer 70-80% av våra kunder via webben tack vare Kanban Marketings AdWords-kampanjer, och efter att vi startade med Googleannonsering har vi gått från noll till fem anställda.

- Andreas Eriksson, Yggdrasil Trädservice Arborister

”Vi lägger ned mycket pengar på produktionerna och vill verkligen nå resultat på webben. Det vi köper av Kanban är internetkampanjer. De som är så bra är att de jobbar med uppföljning, testar olika annonser för att få fram de bästa.

- Anna Andersson, 2EGroup, Nordens ledande upplevelsekoncern

”Det Kanban gör är fantastiskt, vår konferens ”Innovation in mind” är synlig på hela webben.

- Arne Berge, marknadsansvarig för konferenserna Innovation in Mind och QDay

””Kunskapen tar vi för given. Intresset, snabb och hög servicenivå utmärker Kanbans leverans till oss. Det är ovärderligt.”.

- Jonas Ideström, ‎Senior Partner FranchiseArkitekt Sweden and Norway

Kontakta oss