Utbildning

Kurser om Internetmarknadsföring

iStockbilder - 14Målet med våra kurser är att hjälpa dig att få ut så mycket värde som möjligt från din webbplats. Vi ger kurser i följande områden:

Varje kurs kan anpassas till ert företag beroende på ambitionsnivå och förkunskaper, och ges såväl som tvåtimmars seminarier som halv- och heldagskurser.

Det vanliga är att företag eller organisationer beställer våra kurser och vi håller dem i deras lokaler.  Typiskt brukar det vara 6-12 personer vid varje kurstillfälle.  Vi anpassar innehållet efter deltagarnas förkunskaper och ambitionsnivå.

Kontakta oss om du har några frågor om våra kurser, och hur de skulle kunna anpassas till ditt företag eller organisation!

.

Från kursutbudet

kurs sociala medier

1. Kurs om Sociala Medier för små- och medelstora företag

Kursen ger dig en översikt om marknadsföring på internet för mindre företag – möjligheter, strategier och metoder. Går igenom grunderna för marknadsföring med sociala medier. Du lär dig hur du lägger upp en företagssida, hur du annonserar på nätet etc.

För vem

Du som är ansvarig för marknadsföringen vid mindre och medelstora företag, och vill lära dig mer om du bäst använder sociala medier som marknadsföringskanal.

Bläddra gärna igenom bilderna nedan för att få en överblick av innehållet i kursen!

Kursen ges under 2011 som en öppen kurs i samarbete med DC Kompetens.

2. Sökannonsering med Google Adwords och mätning med Google Analytics

Under detta seminarium går vi igenom hur man mäter och analyserar trafiken på sin webbplats med Googles gratisverktyg Google Analytics. Vi visar också hur man anpassar verktyget till sina egna behov.
Vi går också igenom grunderna för Googles annonseringssystem Google AdWords, och visar hur man lyckas med såväl textbaserade annonser på sökmotorn, som bannerannonser i innehållsnätverket.

För vem

Du som är ansvarig för marknadsföringen vid mindre och medelstora företag, och vill lära dig mer om du utnyttjar Google AdWords och Google Analytics för att öka kvalitetsbesöken och konverteringarna till er webbplats.

Innehåll


3. Bloggmarknadsföring och Sökmotoroptimering

Innehåll
  • Content Marketing – grunder, strategier och praktiska metoder
  • Hur ser en bra företagsblogg ut?
  • Hur man lägger upp en publiceringsplan
  • Uppbyggnaden av blogginlägg som lockar såväl besökare som sökmotorer
  • Tips och tricks hur du gör dina blogginlägg mer attraktiva för läsarna och för sökmotorerna
  • Genomgång av WordPress – världens bästa bloggverktyg
  • Grunderna i sökmotoroptimering: meta-taggar, innehåll, url:er, länkar, ankartexter
  • Pagerank och hur det fungerar
  • Länkbyggnad – länkbeten, no-follow
  • Sökordsresearch
  • Sökordsstrategier
Dokumentation
  • Powerpointbilder
  • ”Fem enkla knep som hjälper dig synas bättre på Google”. 10-sidig PDF.
För vem
Kursen vänder sig till mindre och medelstora företag som startat eller planerar en företagsblogg och vill lära sig att arbeta metodiskt med innehållframställning, samt att se till att bloggen och innehållet blir optimerat för sökmotorerna.
Kursen ges under 2011 som en öppen kurs i samarbete med DC Kompetens.