En kompakt byrå med stora resurser

Kanban Marketing är en del av ett partnernätverk som finns två trappor upp på Grönegatan 4B i Lund. Tillsammans har vi specialistkompetens inom internetmarknadsföring, webbdesign, backend/webbutveckling, grafisk form, copywriting, fotografi och videoproduktion.

Gustav Bergman, Kanban Marketing

Gustav Bergman är en civilingenjör och teknisk fysiker som blev marknadschef i mjukvarubranschen på 90-talet. Redan 2003 upptäckte han internetmarknadsföring och Google AdWords och blev såld på hur väl det går att testa och avläsa insatser och kundbeteende. ”Att bygga system och i dem optimera marknadsföringen utifrån realdata och hur människor agerar kan jag hålla på med hur länge som helst.  I och med att aktörer som Google och Facebook hela tiden förändrar och förbättrar systemen hinner det aldrig bli tråkigt.”

2008 startade Gustav Kanban Marketing med fokus på webbutveckling och marknadsföring i Googles system. I takt med utvecklingen av sociala medier har verksamheten växt med annonsering på Facebook och LinkedIn.

Internetmarknadsföring för dig som vill växa

Kanban Marketing hjälper dig och ditt företag att effektivisera marknadsföringen på internet.  Vi nöjer oss inte bara med att öka trafiken till din webbplats, vi ser till att våra tjänster leder till konkreta, mätbara resultat i form av ökad försäljning eller nya potentiella kundkontakter.

De senaste åren har vi framgångsrikt utvecklat internetmarknadsföring för företag i olika branscher, till exempel

MEDIA och UNDERHÅLLNING
Julius Production, HIPE Music, Egmont Tidskrifter, 2Entertain, PJP AB, Robert Wells, Magnus Carlsson

DETALJHANDEL
Stanley-Black&Decker, Dewalt, Stiltje Golv

LIFE SCIENCE
SenzaGen, Actipatch, Dignitana, Galenica, Percell

UNIVERSITET & UTBILDNING
Lunds Universitet, Folkuniversitetet

KONSULT, REKRYTERING
FranchiseArkitekt, Softhouse Consulting, For full potential 4FP

TJÄNSTEFÖRETAG
Yggdrasil Trädservice, Björka Service, Importbil, Gulliksson Advokatbyrå

Hur ser ett uppdrag ut?

Ingen kund är den andra lik,  därför startar med att diskutera igenom hur ni tänkt; affärsmål, allt ni vet om er målgrupp och vilken ambitionsnivå ni har för er marknadsföring på internet.  Detta gör vi oavsett om det är en helt ny kampanj, tjänst eller webbplats som ska byggas eller om vi ska arbeta med att förbättra något befintligt, till exempel trafiken till och på er nuvarande sajt.

Därefter sätter vi ihop ett förslag på lämpliga komponenter. För vissa kunder passar det bäst att fokusera på Google och sökmarknadsföring, för andra så passar det bäst med sociala medier – och ofta en kombination av de två.

En viktig del är sedan mätning och uppföljning för att ni ska veta vad ni får ut av era kampanjer, därför får ni en rapport med förståelig statistik från Google Analytics och andra relevanta system.

15 år med Google Ads
7 år som Google certified partner
8 år med marknadsföring på Facebook